د.ا.ن.ش.ج.و؟؟


*امروز ۱۶ آذر بود؟؟*

 برای  پرویز خروشی دانشجوی ممتاز رشته دندانپزشکی دانشگاه تهران 
برای لحظه ای که روی ریل راه رفت
و سوت ممتد هیچ قطاری اورا نلرزاند.
یادش گرامی.
...
یه شب مهتاب
ماه میاد تو خواب
منو می بره
از توی زندون
مثه شب پره
با خودش بیرون

می بره اونجا
که شب سیا
تا دم سحر
شهیدای شهر
با فانوس خون
جار می کشن
تو خیابونا
سر میدونا:

عمو یادگار!
مرد کینه دار!
مستی یا هوشیار؟
خوابی یا بیدار؟

مستیم و هوشیار
شهیدای شهر
خوابیم و بیدار
شهیدای شهر

آخرش یه شب
ماه میاد بیرون
از سر اون کوه
بالای دره
روی این میدون
رد میشه خندون

یه شب ماه میاد
یه شب ماه میاد...

«زنده یاد احمد شاملو»

نظرات 109 + ارسال نظر
نانسی دوشنبه 16 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 03:00 ب.ظ http://nancy.parsiblog.com

سلامم .... شهروز ...زبون درازیییییییییییییییی ... خودم اوللللللللللللللللللللللللللللللللل ............جیغولییییییییییی.

یاس خانم دوشنبه 16 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 03:23 ب.ظ http://yasesefid.blogsky.com

سلام
خوشبختم دوست من

پیر دوشنبه 16 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 04:13 ب.ظ http://davaran.blogsky.com

اسپاید با طولان بودنش ارزش خوندن داشت .. شاد باشید

~*~....~*~ دوشنبه 16 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 07:08 ب.ظ http://naHdaram ...

ی گل رزه نارنجی . همونی که عاشقشم . ۱۰۰۰ دستی تقدیم شما ... .. .

موح سه‌شنبه 17 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 12:16 ب.ظ

سلام
خوبی
به امید طلوع خورشید بی غروب
یا علی

نانسی سه‌شنبه 17 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 12:26 ب.ظ http://nancy1.persianblog.com

دییروز اومدم برات هوارتا کامنت بزار اما اینجا انگاری اجاز هفقط یه کامنت رو به ادم میده ...جیغولی ...مورچه ........نبینم غمت رو هاا.....شیطونک

شهروز سه‌شنبه 17 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 01:56 ب.ظ http://khak-arreh.persianblog.com

کسی درهمین حوالی درحاشیه وهم خواب زندگی میبیند...چقدرویای تکه تکه روی دستش سنگینی میکند...وقتی که سنگ هم روی سنگ بند نمیشود....تقصیر من نیست...که درهیچ قابی نمیگنجم...صلیب را بر زمین میگذارم...می ایستم...تا به تمامی امروزنگاه کنم...چه کسی میداند..!!!!شایدفردا همان روزی باشد که عقابی میرود....تافهم اوج پرواز....وکوچه هایی که به خورشید میرسند...!!!!
********************
هههههه اگه منم مثل این نانسی میرفتم دریک زمان ۱۰۰تاوب لوگ به جای نظردادن درست حسابی...الکی جیغ وداد میکردم...هرروز۱۰۰۰۰کیلوبرام نظر میدادن....عجب انرژی کاذبی داره این دختر ...ههههههههه

ضد دختر سه‌شنبه 17 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 03:36 ب.ظ http://antigirlz

عملیات هک با موفقیت به پایان رسید کوچولو ها ها.دیگه زبون درازی نکن.اگه ایدیتو میخوای بیا بگو غلط کردم.رزبادت دود میشه میره هوا فعلا که ما توش داریم هالی به هولی.ها ها رزبادم شد اسم حالا بوگو بینیم معنیش چیه

سلمان پنج‌شنبه 19 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 06:08 ق.ظ http://www.aashegham-man.persianblog.com

سلام .. الحمد لله که ۸ تا نظر دادن اما یه دونه هم در مورد مطلب نگفتن .. در مورد روز دانشجو شرمنده ام چون این روز برام توی تقویم بی مفهوم شده .. بی مفهوم نبود ولی خب شده دیگه .. در مورد شعر هم باید بگم من این شعر رو بارها شنیدم از زبان فرهاد .. مخصوصا اونجا که میگه : عمو یادگار .. مرد کینه دار .. مستی یا هشیار .. خوابی یا بیدار .. و این بیدار رو می کشه .. در مورد کامنت های مطلب قبلی هم باید بگم که واقعا جالب بود .. هر کس آینه درونش رو چقدر زیبا نشون داده بود .. و دست آخر باز هم در مورد مطلب قبلیت و تیترش «اسپایدر من» .. من در وهله اول متوجه ایهام این تیتر نشدم .. کدامش درسته؟ اسپایدرمن به معنی مرد عنکبوتی یا اسپایدر ٍ من به معنی تملک و تعلق اسپایدر به من؟ .. شاد باشی .. والسلام

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 19 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 08:44 ب.ظ

سلام اسپایدر من

باران پنج‌شنبه 19 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 11:27 ب.ظ

سلمان باید بگم که هرگز توی زندگیم به خودم این حقو ندادم که خودمو مالک روح انسانی بدونم.محبت..عشق..دوستی..رفاقت و همراهی را نمیتونم با مالکیت کنار هم ببینم.حالا نمیدونم اشتباهه یا درست.اما اینجوری فکر میکنم.اما خب اون ایهام و شیطنتی که در اون عنوان هست دوستش دارم.
********************************************
ضد دختر یکجوری از ایدی حرف میزنی که انگار از وجدان گمشدت میگی.نترس از ایدی من که دود بشه و بره هوا بترس از اون دردی که شاید صدای وجدانتو در بیاره.ضمنا اون ایدی هم مبارکت باشه چون من نمیدونم به کی و چرا باید بگم غلط کردم.میدونی اون ایدی در واقع rosebud هست و مدتهاست باید درستش میکردم فکر کنم حالا وقتشه.معنیشم برو توی دیکشنری بگرد پیدا کن .
*********************************************


رهاتر از پرنده جمعه 20 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 03:01 ق.ظ http://shaya7748877.parsiblog.com

همیشه سلام .......... مهربون همیشگی .... با ترانه ای تازه تو رو به مهمونیه احساسهای ناب دعوت می کنیم .... وبلاگ رهاتر از پرنده در سپیده ای دیگر به روز شد .... ارادتمند تو خوب مهربون از طرف شایا

~*~....~*~ جمعه 20 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 05:28 ب.ظ http://~*~

in pesare shoja kiye miyad inja jigh mizane! ,,, nemidoonam chera har ki ba mamanesh davash mishe miyad to weblog khali mikone ...

[ بدون نام ] جمعه 20 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 05:31 ب.ظ

ضددخترخاک بر سرت...وقت کردی بیا پیش خودم راههای بهتری برای تخلیه عقده هات سراغ دارم...اینجوری زیاد بهت فشار میاد..کسی هم محلت نمیده میترسم سر خورده بشی هههههه

مهران شنبه 21 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 10:02 ق.ظ http://azadikhah.blogsky.com

سلام ...ممنون از نظرت.بدز هم پیشم بیا

ضد دختر شنبه 21 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 11:23 ق.ظ

حالا نوبت وبلاگته.شنیدم خیلی دوستش داری دفعه بعد که من میام اینجا باید بگی وبلاگم مبارکت باشه سزای ادم چموش همینه

پرچین شنبه 21 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 11:32 ق.ظ http://parchin.blogsky.com

خیلی متاثر کننده بود.
رضا.

پردیس شنبه 21 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 12:01 ب.ظ http://version.blogsky.com

سلام...
ممنون که سر زدی... امروز که اومدم دیدم وبلاگمو...دیدم که تبریک روز دانشجو رو ننوشتم...باحاله نه؟؟؟ اون شعره به همین مناسبت بودا ولی تبریک نداشت ....
گفتی روز دانشجو... اونم واسه خودش دورانی داشت این چند سال....باش و ببین سال دیگه چه روز دانشجویی برات بسازن!!!!
بازم بهم سر بزن....

پرچین شنبه 21 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 12:38 ب.ظ http://parchin.blogsky.com

مرسی که زود بهم سر زدی. روز دانشجو مبارک باشه. هر چند یاد آور خاطرات تلخه..
/رضا.

اردشیر شنبه 21 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 12:43 ب.ظ

دوست عزیز
شهرمامسجد دارد اما مساجد آن مناره ندارد ومردم این دیارصادقانه وخالصانه به عبادت خدامشغولند پاک نهادی ویکتاپرستی آنها ریشه دراسلاف آنها دارد و مختص ادوارخاصی نیست
جالب است بدانید که نقل است امام زمان ازجایی ظهورخواهند نمود که مساجدآن فاقد مناره باشند.

شهروز شنبه 21 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 12:46 ب.ظ

ضددختر؟؟؟بایدازباران تشکرکنی..چون بدون اینکه بخوادساعتهای یه ادم علاف بی کارواحتمالا سرشارازعقده رو پر کرده.....من واقعا نمیدونم تصاحب یه ادرس ایمیل...یا تصاحب ۴ خط نوشته اینقدر لذت بخشه؟؟؟؟ههههههههههه شنیدی خیلی دوسش داره؟؟؟ چون شنیدی دوسش داره داری این کارارو میکنی..؟؟؟
میخوای بهت بگم دیگه چه چیزایی رو دوست داره..؟؟؟تا سراغ اوناهم بری..؟؟؟؟تواونقدر بچه واحمقی که هنوز نفهمیدی از پشت اون شیشه ی لعنتی که روبروی چشماته نمیشه کسیو تصاحب کردو نابودکرد...
اگه دنیای نفرت انگیز تو توی یه جعبه که بایه ۲ شاخه به یه مشت سیم و ادمهای صدرنگ وصل شده خلاصه شده...پس این دنیا ارزونی خودت برای تصاحبش نه کسی قصه میخوره نه کسی از پا می افته................................
*********************
ولی دراین سقوط گناه از که خواهد بود؟؟؟
مگرنه ازخود ادمی..!؟..که درعالم ناسپاس خویش به هرانچه من بدو داده بودم پشت کرده است.؟؟؟؟؟
من اورا راست ودرست افریده...وامکان انش داده بودم که خویش...ازکژی برکناردارد...هرچند که اختیارسقوط رانیزبه دست خودش سپرده بودم....!!!!
بهشت گمشده

از طرف شایا شنبه 21 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 02:53 ب.ظ http://shaya.parsiblog.com

همیشه سلام ....
ممنونم که تشریف آوردید.....شادم کردی..

[ بدون نام ] شنبه 21 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 02:54 ب.ظ

همیشه سلام...
تو دیگه دوسم نداری مثل اون روزای اول.....
دیگه هیچ حرفی ازم نیست تو خونه های جدول....

از طرف شایا شنبه 21 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 02:55 ب.ظ

همیشه سلام.....
خوشحال می شم به همیشه سر بزنید

[ بدون نام ] شنبه 21 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 02:57 ب.ظ

همیشه سلام....
تو دیگه دوسم نداری....
مثه اون روزای اول.....
دیگه هیچ حرفی ازم نیست.....
تو ی خونه های جدول.....

پارسا جون ! با تو حکایتی دگر شنبه 21 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 03:43 ب.ظ

ٌٍٍٍْْْْْضد دختر جون تو اگه مردی بیا با یکی در بیوفت که حداقل مرد باشه نه مثل تو زن فهمیدی ایدی حک کردنو دیگه هر افغانی بلده تو نمیخواد هنر نمایی کنی
تو اگه وجودشو داری ایدی بده تا سه سوت زندگیتو خراب کنم . فقط اینو میگمو میرم مرد باش مرد

ترانه شنبه 21 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 05:48 ب.ظ http://nikoutarin.persianblog.com

شعری که نوشته بودی خیلی قشنگ بود. من زیاد از شعر سرم نمیشه ولی هر شعری رو هم دوست ندارم. این خیلی قشنگ بود.

صبورا(سنجاب) شنبه 21 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 08:30 ب.ظ http://saboorajanam.persianblog.com

سلام.خوبی بارانم....روز دانشجو مبارک( !!!!!) هیشی از بس شرح این روزو تو وبلاگ بچه ها خوندم وغصه خوردم ............ بگذریم.... سلام سلمان....اه...سلام اسپایدر بعضیا ...دو نقطه دی .....بای بای ( می ماچمت بارانم)

امیر شنبه 21 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 11:56 ب.ظ http://dardeshgh.blogsky.com

سلام دوست جونم...خوبی....وبلاگت عالی بود....خیلی خوشم اومد....ممنون می شم که بهم سر بزنی دوستم.....منتظرت هستم ......یا حق.

علی بی غم یکشنبه 22 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 09:16 ق.ظ

سلام سلام صد تا سلام - نمی دونم چی باید بنویسم - فقط میدونم که تو هم یه چیزی رو گم کردی - هنوز دارم به اون جملت که نوشته بودی هم عوض شدی هم خودتی فکر میکنم - باب یه جوری بگین که ما هم حالیمون شه - ههههههه - اینجا کلی باروون زده ولی هیچ کدومش جای شالاپ شلوپای تو رو نمی گیرههههههه

نسیم صبا یکشنبه 22 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 11:53 ق.ظ

سلام بارونممممممممممممممممممم//عاشق منم که یار به حالم نظر نکرد //ای خواجه درد هست ولیکن طبیب نیست //دوستت دارم//صبا=همسفر

ali_1382+1 یکشنبه 22 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 02:25 ب.ظ

سلام بارونی - امیدوارم که هرجاهستی قبراق باشی من بعده یه مدت بلاخره تونستم برا بچه ها من الجمله شما کامنت بزارم ممنون از اینکه منو فراموش نکردی و میای بهم سر می زنی مواظب خودت باش
بابای

ماه مهر دوشنبه 23 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 03:52 ب.ظ http://mahemehr.blogsky.com

یادش گرامی!
.....
شعر زیبایی بود که یک بار هم گوش کردم ...
.....
داستان تو و اسپایدر را هم خوندم.
حقیقت یا غیر حقیقت، خیلی زیبا بود.

abolfazl سه‌شنبه 24 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 07:17 ق.ظ http://ghahremani.blogsky.com

you must have golbalization thing about .

m_reza161355 سه‌شنبه 24 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 08:41 ق.ظ

سلام کجایی نیستی بارانم

وحید از شیراز سه‌شنبه 24 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 10:18 ق.ظ

ای خدا کاشکی یکی هم از حال ما خبر داشت قابل توجه بعضی ها لوووووووووووووووووووول بای بارانی

علی سه‌شنبه 24 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 12:45 ب.ظ http://ecom.parsiblog.com

***
دانه محتاج اشک های من است .
دانه .
محتاج پرتو گرم نگاه توست.
تو اگر بر اشک های من نتابی.
تو اگر دانه کوچکم را گرم نکنی.
هرگز سبز نخواهد شد../سلام و وقت بخیر..ان شالله که هرجا هستید ایام بکامتون باشه/.موفق باشید

رضا سه‌شنبه 24 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 06:27 ب.ظ

بارونم
امیدوارم همیشه پرانرژی وشاد و موفق باشی
باارزوی موفقیت برای تو عزیزترینم و ارزوی سلامتی ضددختر
که بیشتر ازهمه مریضه و بیشتر ازهمه به شفا و دعا محتاج
ضد دختر ا قرصاتو مرتب بخوری احتمالا بهبودی هست کمتر بخور تا شبا راحت تر بخوابی

نیاز علی ندارد پنج‌شنبه 26 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 09:02 ق.ظ

چو رسی به طور سینا ارنی نگفته بگذر
که نیرزد این تمنا به جواب لن ترانی

Heaven Searcher پنج‌شنبه 26 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 11:00 ب.ظ http://hsearcher110.persianblog.com

سلام... خوبی ... اومدم بگم که وبلاگ بعد بیشتر از ۱ ماه اپدیت شده .. وقت داشتی یه سر بزن !!! ۱۶ آذر مگه روز خاصی هست !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!۱ همیشه موفق باشی

سلمان جمعه 27 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 05:41 ق.ظ

سلام دوباره .. ببخش که دیر اومدم جوابت رو بدم .. اما منظور از تملک رو نمی دونم چی معنی کردی .. شما میگی پدر ٍ من ، مادر ٍ من .. این هم یه جور مالک شدن هست .. همه فکر می کنن فقط ایجاد نسبت بین من و پدر و مادر هست .. اما این مالکیت رو نشون میده .. کما اینکه من ممکنه پدر و مادری نداشته باشم اما باز بگم پدر من یا مادر من .. مالکیت چیز بدی نیست .. هر چند مالکیت رو تنها از آن خدا می دونن .. اما....... بحث در این مورد زیاده .. راستی نمی خوای آپدیت کنی؟ .. دیگه دل و دماغ و اینا.... نیست؟ .. صلاح مملکت خویش خسروان دانند .. شاد باشی .. والسلام

حامد کاربیست شنبه 28 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 07:23 ق.ظ http://www.karbist.tk

سلام***از اینکه یه بنده سر زدید متشکرم
***در ضمن بنده این آقای پرویز خروشی رو نمی شناسم**اگه توضیح بدید خیلی ممنون میشم

نانسی شنبه 28 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 04:07 ب.ظ http://nancy1.persianblog.com

سلاممممم ...باورنی ..سیاسی شدی ابجییییی ........جیغولیییییییی

کیان یکشنبه 29 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 08:04 ب.ظ http://www.tardidha.blogsky.com

در لحظه لحظه شعر شاملو حیات سیاسی این دیار و ملت را می توان دید ولی راستی چرا ماه هنوز نیامده؟

کتایون و سینا یکشنبه 29 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 08:20 ب.ظ

(سلام عزیز دلم بعد اینهمه وقت اومدم برات نظر بذارم دلم هواتو کرده حالا واقعا پسوردت یادت نیست؟چت شده تو؟متنات مثل همیشه بی نقسه فدات بشم ولی یکبار دیگه تلفن زدم سرفه کردی من میدونم با تو همایون میگه سرفه موزیک متنش بود)
خیلی بد شد نیومدی دلمون برات تنگ شده بود.مواظب خودت باش.خداحافظ عزیزم(مریم میدونه برای برادرش نوشتی؟)

مریم دوشنبه 30 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 11:59 ق.ظ http://malekeyeatash.persianblog.com

سلام باران جونم. ببخشید دیر اومدم . میبینم که ای دی تو حک کردن. بابا بزار بچه دلش خوش باشه . عیب نداره. چیزی که زیاده آی دی هههههه. تو هم که ماشالا همه میشناسنت ... دوست دارم خانوم گلللللللللللللللللللل. ماچ. میبینم که این شهروزم حسابی غیرتی شده. بابا ای ولللللللللل دمت گرم شهروزییییییییییییییییییییییی. تو هم ماچ.

سیاوش ـ ۰۰۶ چهارشنبه 2 دی‌ماه سال 1383 ساعت 07:42 ق.ظ http://www.siavashnike.persianblog.com

سلامممممممممممممممممممممممممممممممممممم باران جونم . از اینکه دیر بهت سر زدم منو ببخش . مطلبت رو خوندم . برام جالب بود . امیدوارم که موفق و مو ید باشی . به من هم سر بزن آپ کردم .
بای بای - دادا سیاوش ـ ۰۰۶

موح پنج‌شنبه 3 دی‌ماه سال 1383 ساعت 10:19 ق.ظ

سلام
خوبی بابا تحویل بگیر
چند وقته از شما خبری نیست حالت خوبه
امیدوارم که سرحال وشاداب باشی
بالاخره گفتیم شما که حال مارونمیپرسی مابیاییم حال شما روبپرسیم
شیرین خانم
وقت کردی تماس بگیر
خداحافظ

دیونه شنبه 5 دی‌ماه سال 1383 ساعت 12:33 ب.ظ http://divooneam.persianblog.com/

سلام به باران و سلام به باران؛ ببینم این دانجو کشته شده؟ شهید شده؟ چی شده و چرا؟ اگه میتونی کمی بیشتر بگو. راستی منتظر قضاوت شما هم هستم. زیر سایه حق

کتایون و سینای همیشه یکشنبه 6 دی‌ماه سال 1383 ساعت 09:16 ب.ظ

عزیز دلم آپ نمیکنی؟۲۰ دی نزدیکه.یادمه یک روزی تولدتو دوست داشتی.بیا یکبار دیگه فکر کن میخوای متولد بشی.نمیتونم باور کنم که اون صدا مال تو بود.ماه دی اومد و هیچی ننوشتی.بگو یاعلی بلند شو.اینکه دیشب ساعتها خودتو توی کاغذات غرق کردی نمیدونم چه معنی داره ولی هر چی هست همه برات نگرانن عزیزم دوستت دارم.نمیخوای کمی هم به دوستات و خانوادت فکر کنی؟نمیدونم تو اون کلت چی میگذره ولی هرچی هست تمومش کن.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد